Wycieczka klas VI - VII do Muzeum Śląskiego w Katowicach i na lotnisko w Pyrzowicach - 24 X 2017

Galeria zdjęć

Dnia 24 października 2017r. klasy VI i VII były na wycieczce w Katowicach i Pyrzowicach. W Katowicach znajduje się interesujące Muzeum Śląskie – jego budynki są pozostałością po dawnej kopalni „Katowice”. Spośród wielu wystaw wybraliśmy m.in. "Światło historii. Górny Śląsk na przestrzeni dziejów” – od czasów najdawniejszych po rok 1989. Zgromadzone oryginalne eksponaty, oświetlenie, monitory dotykowe z dodatkowymi informacjami czy filmy animowane i dokumentalne zaciekawią każdego. Uczniowie dużo czasu spędzili przy interaktywnych stołach grając w grę strategiczną

„Gorączka przemysłu” i „Turniej wiedzy” na temat różnych okresów z historii Górnego Śląska. Następnie zwiedzaliśmy „Laboratorium przestrzeni teatralnych. Przeszłość w teraźniejszości”. Największym zainteresowanie cieszyły się stroje teatralne, możliwość zbudowania różnorodnych budowli teatralnych z klocków oraz zabawy z lustrem i linami. Ponadto obejrzeliśmy galerię sztuki polskiej z lat 1800- 1945 i galerię sztuki nieprofesjonalnej.

Z Katowic udaliśmy się do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach, którego zwiedzanie umożliwił nam jeden z pracujących tam rodziców. Już samo przejście przez bramkę bezpieczeństwa na lotnisko budziło emocje, gdy okazało się, że „piszczą” nawet nasze buty i należało je ściągnąć i umieścić na taśmie urządzenia rentgenowskiego. Zwiedzanie lotniska zaczęliśmy od pomieszczeń straży pożarnej. Niektórzy mieli szansę usiąść w wozie strażackim znajdującym się na płycie lotniska. W hangarach obejrzeliśmy z bliska serwisowane i naprawiane samoloty. Zobaczyliśmy samoloty od środka i każdy z nas usiadł na miejscu pilotów. Ponadto mieliśmy niepowtarzalną okazję przejechania się po całym pasie startowym autobusem przewożącym pasażerów.

I muzeum, i lotnisko budziły tylko pozytywne emocje. (Ewa Kulka)