W listopadzie u Tygrysków jeden tydziń zajęć prowadzony był metodą projektu. Tematem była POGODA. Projekt zaczęliśmy od wsólnego wyjaśnienia pojęcia pogoda. Wspólnie też stworzyliśmy siatkę pytań, na które chcieliśmy uzyskać odpowiedź.
Rozmawialiśmy też o pogodzie w poszczególnych porach roku i stworzyliśmy Kącik Małego Meteorologa.
Temat drugiego dnia to: Jak powstaje burza? W tym dniu między innymi odpowiedzieliśy na to pytanie, ale także rozmawialiśy o składnikach pogody i poznawaliśy rożne rodzaje chmur.
Trzeciego dnia rozmawialiśmy o tęczy, tego dnia stworzyliśmy też pracę plastycznę pt. “Tęcza w puszystych chmurkach”.
Słownictwa związanego z pogodą nie zabrakło także na zajęciach z języka angielskiego – uczyliśy się opisywać pogodę po angielsku.
Kolejny dzień był dla przedszkolaków bardzo atrakcyjny. Odwiedziła nas mama Milenki i przeprowadziła dla dzieci warsztaty meteorologiczne. Podczas zabaw klasyfikacyjnych Tygryski utrwaliły poznane już składniki pogody.
Następnie dzieci wykonały własne termometry i sprawdziły ich działanie.
Przedszkolaki wykonały także doświadczenie, które pokazało, że ciepłe powietrze unosi się do góry.
Dzieci oglądąły również różne przyrządy służące do sprawdzania pogody m.in.: barometr, termometr i deszczomierz.
Mama Milenki rozmawiała również z przedszkolakami na temat ciśnienia i pokazała doświadczenie obrazujące jak powietrze nas przygniata.
Ostatniego dnia projektu skupiliśy się na pytaniu: “Jak wędruje kropelka wody? Dzieci wysłuchały wiersza pt. “Wodna wędrówka” i na jego podstawie ułożyły schemat obiegu wody w przyrodzie. Informacje na temat krążenia wody w przyrodzie utrwaliliśy ogladając film edukacyjny.
“Spadające krople deszczu” – zabawa matematyczna w ruchu, ćwiczenia w przeliczaniu oraz wykonywaniu prostych dziłań matematycznych.
Podczas projektu uczyliśy się też odczytywać temperaturę z termometra.